Allah’ın her şeye gücünün yetmesi ne anlama gelir? Açıklayınız.

Allah’ın her şeye gücünün yetmesi ne anlama gelir? Açıklayınız. Allah’ın sınırsız bir güce sahip olduğu, evrendeki her şeyin O’nun gücü ve kudretiyle yaratıldığı anlamına gelir. Allah’a her hangi bir konuda, bir şey yaratmada, hiç bir zorluk bulunmamaktadır.

Bu sonsuz güç sadece Allah’ın kendisinde var olmakta, bu sonsuz güç ile dilediği olmaktadır. Evrende insanlara ve diğer varlıklara bir şey yapabilme gücü de veren O’dur. Allah istediği insana veya varlığa dilediği miktarda gücü bağışlayabilir. Veya dilediğinin gücünü de geri alabilir. Bakara suresi 109. ayette “… Allah muhakkak her şeye gücü yetendir” şeklinde ifade edilmiştir.

Çevremize, gökyüzüne, uzaya evrene baktığımızda, güneşin doğduğunu ve tekrar battığını, mevsimlerin değiştiğini, bitkilerin ölüp tekrar nasıl dirildiğini, tabiat üzerinde binlerce türde bitki ve hayvan görünce Allah’ın nasıl bir sonsuz güce sahip olduğunu anlayabildiğimiz kadar anlarız.

İnsanların tek başlarına ihtiyaçlarını karşılayabilmesi mümkün olmayıp, her zaman çaresiz kılmakta, sonsuz güce sahip bir yaratana ihtiyaç duymaktadır.

Hadi Paylaş!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on RedditPin on Pinterest

Comments

  1. Allah dilediği şeyi yapmaya kadirdir ama yapamıyacağı şeyi de zaten dilemez, sonsuz gücü vardır ama bakara suresinde 1 meydan okuması durumu da vardır ve hemen akabinde herşeye gücü yeter (kadir dir) ibaresi gelir, yani orada onunla savaşılamaz savaşma isteyeceklerin onun bu kaba gücü karşısında aciz kalacağı anlatılmak istenmiştir, yoksa hayalperestlerin düşündüğü manada her şeye gücü yeter (herşeyi yapar) anlamına gelen 1 durum yoktur, kısaca yapabildikleri konusunda sonsuz 1 gücü vardır ama dikkat edin YAPABİLDİĞİ herşey, bunlar kabaca (yaratma / yok etme / eziyet, zulüm, işkence v.s. gibi) ve yaptıklarından mesul de tutulamaz v.s.
    Kısaca bu herşeye gücü yeter ibaresinin herşeyi kapsadığını düşünen ler büyük yanılır, oradaki ince datayları da görmek gerek. Yani dilediği her şeyi yapar bu demek oluyorki yapamıyacağı şeyi de zaten dilemez, gibi.
    Kutsal kitaplarda hikayeler de vaka lar da dikkat ederseniz sürekli, kavimleri nasıl helak ettiği, yok ettiği, eziyet ettiği gibi durumlardan bolca bahsedilir, bunlar dışında birşey yaptığından pek bahsedilmemiş ve pek görülmemiştir, yani bunlar dışında bir kulu bişey istese verdiğine rastlanmamış veya sınırlı şeyler olduğndan bahsedildiği görülür, bunlar körün görmesi, çocuğu olmamaynın olması, ölünün dirilmesi şeklindeki şeylerdir, bunn dışında ki neredeyse bütün istek ve dua tarzı şeyler hep ahirete ertelenir, çünkü burada o istekler için gerekli gücü yoktur, muhtemelen ahirette de yoktur çünkü
    burada ki istekler, dualar gibi şeylerin ahirette karşılığı olrk günah silme gibi durumlardan bahsedilir v.s.
    Başka 1 durum ise ol demesiyle olması durumunn yanlış algılanması, yani ol dedi ve hemen o an oldu gibi algılanması durumu.
    İlk örnek; Bu dünyayı ol diyerek oldurabilmiş değildir, kutsal kitaplarda 7 günden bahsedilir ki bu dünya zamanı ile 7000 seneye tekamül ettiğinden de bahsedilir, yani buradan bile istediği birşeyi yaratmasınn dahi belli zaman aldığı, öyle şak diye olmadığı anlaşılabilir, ademin yaratılması durumunda da aynı zaman olayı geçerlidir 7 kudretiyle baya uzun 1 süre onu şekillendirmesi o esnada meleklerin önünden gelip geçerken bu ne olacak acep demesinden filan anlaşılıyor, hatta adem in boyunun olması gerekenden uzun olduğu daha sonra isteği üzerine kısaltılması durumu bile var, yani ona göre tmm oldu dediği 1 şeyin yarattığı varlığa göre aslında 4-4 lük olmaması durumu v.s.

Recai için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir